Od društvenih promjena do promjena konvencija u kazalištu prati se razvoj dramskog pisma od kraja 19. stoljeća (realizam koji kasnije prelazi u realističku stilsku formaciju) do reakcija na nj i razvoja dramskih konvencija (socijalna drama, teatar groteske, epski teatar) do završetaka dokidanja kazališnih konvencija s teatrom apsurda i novom europskom dramom. Paralelizam reakcija na realizam i ujedno nastanak i dominacija jedne profesije, redatelja koji do polovine 20 stoljeća nameću svoje, tzv. redateljsko kazalište pokušavajući protjerati pisca (što kasnije rezultira tzv. postdramskim kazalištem).
Nakon položenog kolegija student će biti sposoban razumjeti utjecaj društvenih promjena na promjenu kazališnih i dramskih konvencija (npr. rađanje nove klase, građanske klase,
uvjetuje promjenu vizure i novog junaka – tzv. običnog čovjeka u suvremenoj umjetnosti koja započinje realizmom), promjene kazališnih konvencija (uvođenje drugačijeg odnosa
publike i scene, uvođene novih profesija – redatelja, postavljanje kazališne predstave kao umjetničke cjeline). Kolegij obuhvaća vrijeme od početka do kraja 20 stoljeća, prateći
dominantno razvoj dramskih konvencija do njihova poništenja u teatru apsurda, i paralelizama estetskih tendencija a naročito reakcija na realizam. Međutim, upravo zbog
snage realističke tendencije, koja kasnije prelazi u stilsku formaciju, reakcije na nju traju do danas, što bi student na kraju kolegija bio u stanju ne samo analizirati nego i komparirati
odnosno sintetizirati današnje kazalište u odnosu na obuhvaćeni period. Savladavanje specifične teorijske aparature za analizu dramskih djela (Freitag). Zbog aktivnog
uključivanje u analizu drama student će razviti usmenu sposobnost izražavanja misli.
- Teacher: Alen Biskupović
- Teacher: Ana Buljan
- Teacher: Lucija Periš