Predstavljanje modula, vrijeme i prostor (povijesni, sociološki i kulturni okviri) antičke epohe (Stara Grčka, Rim i Helenizam), teorije o nastanku kazališta, ritualna funkcija kazališta, kazališne konvencije, dramske konvencije na primjeru najznačajnijih grčkih (Eshil, Sofoklo, Euripid, Aristofan ) i rimskih autora (Seneka, Plaut, Terencije) kroz dva najznačajnija žanra (tragedije i komedije) uz temeljan teorijski tekst, začetak teatrološke i kritičke misli (Aristotel Poetika).
Unatoč postmodernim pokušajima dokidanja velikih kanona pa tako i dijakronijskih velikih epoha, one su i dalje vrlo važni pokretači povijesnog razvoja kazališta i razumijevanja suvremenosti. Nakon položenog modula student će biti sposoban analizirati i razumjeti nastanak epoha i silnica (društvenih, umjetničkih) koje oblikuju kazališni model nekog vremena, opisati i analizirati kazališne i dramske konvencije epohe, te sintetizirati odnosno provesti komparatističku analizu dijakronijske paradigme razvoja kazališnih epoha – međusobnih utjecaja i kontrasta u svjetlu utjecaja prošlih epoha pa tako razumjeti i vrednovati današnji kanon. Zbog kontinuiranog rada i čitanja lektire i literature student će na kraju poznavati i razumjeti sadržaj (usvojiti faktografsko znanje) ali i biti sposoban analizirati pojedinačno djelo stavljajući ga u kontekst epohe i kazališta tog doba. Analiza i proučavanje pojma književnog remek djela – osvijestit će utjecaje okoline i povijesnih okolnosti u trenutku stvaranja kao i istih tih silnica u kasnijem interpretiranju djela. Promjena odnosa prema autorstvu (originalno djelo, plagijat, vlasništvo nad djelom, različite pozicije profesija) u proučavanoj epohi osposobljava studente za razumijevanje današnjih vlasničkih i autorskih odnosa u umjetnosti. Aktivno uključivanje u diskusiju razvit će kod studenta usmenu sposobnost izražavanja misli.
Nakon svakog pojedinog kolegija unutar modula student je kompetentan za komunikaciju sa samom epohom (u ovom konkretnom kolegiju - antičku epohu kao izvorište zapadno europske civilizacije) – u stanju ju je opisati njezine karakteristike i analizirati njezin značaj ali i usporediti sa današnjom epohom odnosno argumentirati njezin utjecaja na današnje kazalište. Usvajanje, razumijevanje i mogućnost upotrebe pojmova poput temeljnih žanrova (tragedija, komedija), a bit će i sposoban analizirati te dramske žanrove prema Aristotelovoj poetici.
- Teacher: Alen Biskupović
- Teacher: Lucija Periš
- Teacher: Jurica Vuco